לפני עשור או שניים, תהליך הקלטת המוזיקה היה מאוד מורכב.
ברוב המקרים היה צורך באולפן מסחרי גדול, וכדי להגיע אליו היית צריך להתברך או בכשרון מולד ומרפקים חזקים, או בהורים מחוברים ובעלי אמצעים.
היום המצב שונה.
היום בכדי ליצור מוזיקה, כל מה שאדם צריך זה רק מחשב.
כתוצאה מההתפתחות הטכנולוגית האדירה של ימינו, גם מטלות מורכבות כמו הקלטת תופים, נהיו היום מאוד פשוטות ובלתי-דורשניות.

אז, מה זה פרוגרמינג?
בין קשת האולפנים הענפה בארץ, תמצאו הרבה אולפנים שמוגדרים כאולפנים ביתיים.
אולפנים אלו ברוב המקרים לא יתהדרו בשטח רחב ידיים, וברוב המקרים יהיו חדר סטודיו בדירתו של המפיק המוזיקלי בעל האולפן.
למרות זאת, בשל ההתפתחות הטכנולוגית של ימינו, אין בכל זאת בכדי להגיד שהתוצאה מאולפן ביתי תיפול בהרבה מתוצאה של אולפן מסחרי, כמובן בהתחשב במורכבות ההפקה ותוכן שלה.
פרוגרמינג היא האומנות של תיכנות מערכות תופים.
ישנה בדיחה עתיקה בקרב מוזיקאים:
“מה ההבדל בין מתופף למכונת תופים? כלום.”
בדיחה זו אמנם משעשעת, אך יש בה מן האמת.
כיום, תיכנות מערכות תופים ומקצבים עומד על רמה כה גבוהה של איכות, עד כדי כך שאי אפשר להבדיל בין מקצב מתוכנת לכזה שהוקלט ע”י מתופף.
בנוסף לשיפורים ביכולותיהן של התוכנות הנמצאות בעבודה היום, חל שיפור ניכר בשנים האחרונות בהבנתם של המפיקים את אותן התוכנות.
כתוצאה מכך, כל בן-נוער שהוריד תוכנה היום יכול לתכנת מקצבים שעומדים ברמתם של המתופפים הגדולים בהיסטוריה, בלי ללמוד שיעור תופים אחד מימיו.
לעומת זאת, קיימים סייגים לדברים אלה.
אחד מהמשמעותיים שבאותם סייגים היא העובדה שלהקות צעירות מכילות מתופף כחבר אינטגרלי בלהקה. אותו מתופף מעוניין לבטא אץ עצמו על הצד הטוב ביותר, ושכישוריו אותם השחיז במשך שנים של עבודה קשה יישמעו ע”י רבים.
באופן משעשע, כל הזמן והמאמץ אותו השקיע המתופף בהשחזת כישוריו, ייתכן והיה מתועל טוב יותר אם היה מופנה ללימוד של תוכנות פרוגרמינג למיניהן.
אבל באומנות כמו באומנות, תמיד יהיו פוריטנים. אותם פוריטנים עד היום טוענים כי מכונה או תוכנה לעולם לא תוכל להגיע לרמתו של מתופף בשר ודם, בשל המחסור ברגש האנושי.
בהחלט יש אמת בטענות אלה, אך כל זאת תלוי במה תרצו להליט, וכמה מהר תרצו לקבל תוצר גמור ואיכותי.